top of page

Musicbox-gruppe

Offentlig·23 medlemmer

Funderar på att köpa ny programvara till skärplottern, några tips?

Jag funderar på att uppdatera min programvara för skärplottern och undrar om någon har erfarenhet eller tips kring detta. Det känns som att rätt programvara kan göra en stor skillnad för arbetsflödet och kvaliteten på de färdiga produkterna. Jag har sett att det finns olika programvaror som är kompatibla med skärplottrar, och en del kan vara svåra att välja mellan. Exempelvis finns information om Graphtecs mjukvara på sidor som denna: https://folier.se/tryckakademin-graphtec/. Finns det någon specifik programvara som ni anser vara särskilt bra för skärplottrar när det kommer till design, användarvänlighet eller kompatibilitet med olika filformat?

7 visninger

Många som använder skärplottrar framhåller vikten av programvara som erbjuder både designmöjligheter och enkel kontroll över skärprocessen. En del programvaror är specifikt utvecklade för vissa märken av skärplottrar, medan andra är mer generella och kan fungera med en bredare uppsättning maskiner. Kompatibilitet med CAD-filer eller andra vektorbaserade format är ofta en nyckelfaktor.

bottom of page