Tänker renovera badrummet, är marmor ett bra val för golv och väggar?
Evidentligen är det många som funderar på marmor i badrummet, för jag har sett en hel del inlägg om det nyligen. Jag håller själv på att planera en badrumsrenovering och funderar på marmor som material för både golv och väggar. Jag hittade en plats som säljer Carrara marmor 30×30, och där beskrivs den som ett klassiskt val som passar bra i badrummet för att skapa en lyxig känsla. Min fundering är hur marmor står sig i en fuktig miljö som ett badrum. Är det ett hållbart val i längden, eller blir det väldigt mycket underhåll för att den ska behålla sin fina yta?
9 visninger

Marmor i badrummet är onekligen vackert och ger en känsla av tidlös elegans. Dock är det viktigt att komma ihåg att marmor är en natursten med en viss porositet, vilket innebär att den kan vara känslig för fukt och vissa kemikalier. Det är därför avgörande med korrekt impregnering och regelbundet underhåll för att skydda ytan mot fläckar och missfärgningar. Att välja rätt typ av tätskikt bakom marmorn är också extremt viktigt i ett badrum för att undvika fuktskador.