Ska ta bort ett stort träd, vilken metod är bäst?
Ett vanligt problem när man har ett stort träd som behöver fällas är att bestämma vilken metod som är bäst. Jag har ett ganska stort träd på min tomt som jag behöver ta ner, och jag är osäker på om jag ska välja markfällning eller sektionsfällning. Jag har läst lite om Avancerad trädfällning stockholm, och det verkar som att valet av metod beror mycket på trädets placering och omgivning. Sidan lyfte fram att omgivningen har stor betydelse för säkerheten och effektiviteten. Vad har ni för erfarenheter av de olika metoderna och när är den ena lämpligare än den andra?
7 visninger

Markfällning är den mest direkta metoden där hela trädet fälls från marken i ett stycke. Detta är idealiskt om du har gott om utrymme runt trädet och ingen risk för att skada egendom eller andra växter. Det är oftast det snabbaste och mest kostnadseffektiva alternativet när förutsättningarna är de rätta. Det kräver dock noggrann planering av fallriktningen.