top of page

Musicbox-gruppe

Offentlig·23 medlemmer

Ska renovera hemma, funderar på att välja marmor till badrummet.

Jag ska snart inleda en renovering av mitt badrum och har börjat fundera på materialval, särskilt för bänkskivan. Marmor har fångat mitt intresse, då jag tycker det ger en väldigt lyxig och tidlös känsla. Jag googlade runt lite och fann en sida som beskrev bänkskivor i marmor som eleganta, tidlösa och passande för badrum. De lyfter fram marmorns förmåga att skapa en lugn och harmonisk miljö, och nämner att varje marmorskiva har unika ådringar som bidrar till karaktär. Texten betonar att marmor, med rätt impregnering och skötsel, kan vara en hållbar lösning som bara blir vackrare med åren. Jag såg att de även erbjuder Bänkskiva i grön marmor - stenbankskiva.nu. Vad är era erfarenheter av marmor som bänkskiva i badrummet? Fungerar det bra med tanke på fukt och sådant?

5 visninger
Sia Enko
Sia Enko
for 3 timer siden

Marmor i badrummet kan absolut skapa en fantastisk atmosfär. Dock är det viktigt att komma ihåg att marmor är ett naturmaterial som kräver viss omsorg. Det är känsligt för sura ämnen och kan lätt få etsningar från till exempel rengöringsmedel eller hudprodukter om det inte torkas upp omedelbart. Regelbunden försegling är ofta nödvändig för att skydda ytan mot fläckar och fuktinträngning. Den unika ådringen är förstås en av de stora fördelarna med materialet.

bottom of page