top of page

Musicbox-gruppe

Offentlig·23 medlemmer

Jag funderar på att renovera både kök och badrum och har börjat titta på bänkskivor i natursten. Jag vill ha något som är hållbart och stilrent i båda utrymmena. Jag stötte på information om anpassade granitbänkskivor som lyfts fram som resistenta mot repor, värme och fläckar, vilket är egenskaper som är viktiga i både kök och badrum. Att de är lätta att underhålla och hygieniska är också fördelar. Jag blev särskilt intresserad av att Hitta grön granit bänkskiva efter att ha sett några bilder. Vad anser ni är de viktigaste skillnaderna att tänka på när man väljer naturstensskiva till kök respektive badrum?

8 visninger
Steven Lon
Steven Lon
for 3 timer siden

När man väljer naturstensskiva för kök och badrum är det viktigt att ta hänsyn till de specifika förutsättningarna i varje rum. I köket är ofta slitstyrka och motståndskraft mot matrelaterade fläckar centralt. I badrummet kan fuktbeständighet och motståndskraft mot kosmetika och rengöringsmedel vara mer avgörande. Även om många naturstenar fungerar bra i båda miljöerna, kan vissa vara mer lämpade för den ena än den andra, beroende på materialets porositet och kemiska sammansättning.

bottom of page